To były dobre wakacje dla deweloperów

08.09.2017
To były dobre wakacje dla deweloperów To były dobre wakacje dla deweloperów

Popyt na nowe mieszkania nie zmalał. Padały kolejne rekordy.

Jakie było zainteresowanie zakupem w porównaniu z ubiegłorocznym sezonem? Czy nabywcy korzystali z letnich promocji? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl:

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp:

Wakacje nigdy nie były słabsze sprzedażowo. Wręcz przeciwnie, w okresie urlopowym zwyczajnie mamy więcej czasu, aby zająć poszukiwaniem mieszkania. Jeśli spojrzymy na podsumowania kwartalne na rynku pierwotnym, można zauważyć trend, w którym sprzedaż w trzecim kwartale nieznacznie przewyższa wyniki uzyskane w drugim kwartale roku.

Nie zmienia to faktu, że największy popyt notowany jest w czwartym i pierwszym kwartale, czego można się spodziewać także w tym i przyszłym roku. Jest to spowodowane m.in. zmianą wysokości wkładu własnego, chęcią zainwestowania pieniędzy przed upływem okresu rozliczeniowego, obawami co do zmian polityki kredytowej. W tym roku, podobnie jak w zeszłym, spore znaczenie będzie miało uwolnienie ostatniej puli środków w ramach rządowego programu MdM.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord:

W pierwszym kwartale tego roku ustanowiliśmy swój historyczny rekord sprzedaży mieszkań, a przypomnijmy, że firma obchodzi właśnie 40-lecie istnienia. W drugim kwartale utrzymaliśmy sprzedaż na wysokich poziomach. Popyt nie zmalał w wakacje.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic:

W okresie wakacji sprzedaż nie zwolniła tempa. Wręcz przeciwnie. W naszej gdańskiej inwestycji Wolne Miasto obserwujemy zainteresowanie, jakiego nie było jeszcze nigdy w historii firmy. Wydaje się, że każdy kolejny rekord jest tym ostatnim w cyklu, a okazuje się że bijemy kolejne rekordy sprzedaży.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom:

To już trzeci rok, w którym obserwujemy wzmożony ruch klientów w trzecim kwartale roku. Nasza oferta obejmuje 1,5 tys. mieszkań. Decydując się na zakupy w sierpniu, klienci mogli liczyć na na sprzęt AGD w prezencie, indywidualny projekt wnętrza, system smart dom lub wakacje na Maderze. Część z naszych nieruchomości jest objęta promocją „mieszkaj rok bez czynszu.

Na duże zainteresowanie zakupami w czasie wakacji wpływ miało również uruchomienie nowej transzy z programu "Mieszkanie dla Młodych". Klienci mogą również liczyć na promocje także po zakupie mieszkania. Oferujemy rabaty do 30 proc. na produkty i usługi związane z urządzaniem i aranżacją mieszkania oraz zniżki na kulturę, rekreację, rozrywkę w mieście.

Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon Gdańsk:

W większości naszych inwestycji sprzedaż w czasie nie spada. Część klientów wykorzystuje urlop na poszukiwania mieszkań. Promocje dotyczą wybranych lokali w poszczególnych inwestycjach. W Aura Park w warszawskim Wilanowie to rodzinne miejsce parkingowe w cenie pojedynczego. W Aura Sky na Gocławiu oferujemy rabaty do 35 tys. zł.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service:

Porównując obecne i ubiegłoroczne wakacje można śmiało stwierdzić, że tegoroczny lipiec był zdecydowanie lepszy. Wszystko za sprawą uruchomienia dodatkowej puli w MdM. Na początku wakacji uruchomiliśmy akcję "Lato korzyści". Na klientów czekały atrakcyjne promocje.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska:

Wakacje to dla wielu deweloperów sezon ogórkowy. U nas sprzedaż nie spadła. Oferujemy mieszkania w wieloetapowych osiedlach Kolska od Nowa i Apartamenty Marymont. W wakacje rozpoczęliśmy też sprzedaż w inwestycji Człuchowska Bemowo.

Ewelina Krosta, reprezentująca WAN:

Już od kilku lat w sezonie wakacyjnym odnotowujemy największą sprzedaż, szczególnie w lipcu. Ten rok jak dotąd wypada najlepiej ze względu na dużą popularność drugiego etapu inwestycji Apartamenty Wielicka. Promocję oferujemy w pierwszym, oddanym do użytkowania etapie projektu, w którym obniżyliśmy znacząco ceny ostatnich mieszkań.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper:

W lecie popyt na mieszkania utrzymuje się na stabilnym poziomie. Wiele osób decyduje się na zakup inwestycyjny w związku ze zbliżającym się rokiem akademickim. Niskie stopy procentowe skłaniają inwestorów do przenoszenia oszczędności z lokat bankowych na rynek mieszkaniowy. Sprzyja nam również dostępność kredytów, a także w dalszym ciągu niezaspokojone potrzeby mieszkaniowe. Na wrocławskim osiedlu Lokum di Trevi oferujemy mieszkania trzypokojowe z gotową łazienką.

Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa:

Sytuacja ekonomiczna sprzyja rozwojowi rynku nieruchomości. Sprzedaż jest stabilna, okres wakacyjny nie powoduje zmniejszenia popytu na dobrze zaprojektowane mieszkania.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates:

Właśnie ukończyliśmy inwestycję Apartamenty Krasińskiego II. Klienci chętnie kupują gowe mieszkania,

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest:

Klienci często wykorzystują urlop na poszukiwanie mieszkań, tym bardziej, że mogą skorzystać z promocji. W inwestycji Monte Verdi w warszawskiej dzielnicy Włochy oferujemy 50 proc. rabatu przy zakupie dwóch miejsc postojowych w garażu podziemnym. Specjalne promocje przygotowaliśmy też w inwestycji Krasińskiego 58 na Żoliborzu i Na Sokratesa na Bielanach.

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment:

Zdecydowanie nie odczuwamy spowolnienia sprzedaży i nie stosujemy żadnych letnich promocji.

Więcej na: rp.pl
 

Zobacz również

Masz pytania?
Zadzwoń, napisz

Godziny otwarcia
pon - pt: 09:00 - 17:00



T: (12) 376-72-48
E: 


Biuro sprzedaży
Wawel Service
Plac Na Groblach 21
31-101 Kraków

Napisz do nas, odpowiemy
x