Dodano 20/12/2017

Najpiękniejszym prezentem jest pomoc [wywiad]

Bogusław Maciaś, prezes firmy Wawel Service, woli dawać prezenty niż je dostawać. Jak sam mówi – najlepszym darem, jaki możemy komuś ofiarować jest pomoc w trudnej sytuacji.

 

Święta za pasem. Prezenty już kupione?

Na szczęście do świąt jeszcze trochę czasu, więc jest szansa, że zdążę kupić upominki dla najbliższych. Prezenty nie są jednak najważniejszym elementem rodzinnej Wigilii. Jestem zdania, że najpiękniejszym prezentem jaki możemy dać bliskiej osobie są uczucia okazywane na co dzień. Z kolei najlepszym darem dla nieznajomych będzie nasza pomoc w trudnej sytuacji.

Czyli społeczna odpowiedzialność?

Dokładnie tak. Wychodzenie naprzeciw drugiej osobie i bezinteresowna pomoc to coś znacznie cenniejszego niż drogie prezenty. Taki też cel przyświeca naszej firmie. Społeczna odpowiedzialność to coś więcej niż spełnianie oczekiwań klientów.

Jak Wawel Service realizuje taką politykę?

Od lat wspieramy młodych pasjonatów z Klubu Żeglarskiego Horn Kraków, Szkoły Narciarskiej Glosator oraz klubu narciarskiego Lider. Aktywnie uczestniczymy w akcjach organizowanych przez Stowarzyszenie Unicorn. Ostatnio mocno angażujemy się w akcje antysmogowe – bierzemy udział w debatach, fundujemy oczyszczacze powietrza, sadzimy drzewa i krzewy.

Smog to niestety popularny temat dyskusji i duży problem szczególnie dla mieszkańców Krakowa…

Zdajemy sobie z tego sprawę. Dlatego w tym roku postanowiliśmy zostać pomocnikiem Świętego Mikołaja i rozdać prezenty przedszkolakom z Niepublicznego Przedszkola Świętej Klary w Krakowie. Oprócz słodkości podarowaliśmy im dwa profesjonalne oczyszczacze powietrza.

Była radość?

I to jaka! Tym bardziej, że był z nami prawdziwy smok, dzięki któremu dzieci zapomniały o krakowskim smogu. Cieszyliśmy się razem z maluchami. Takie społeczne zaangażowanie daje niesamowitą radość – szczególnie przed świętami.

 
Więcej o akcji mikołajkowej Wawel Service tutaj.

Czytaj również

Czytaj więcej

Zobacz również