Jakie plany rozwoju mają firmy budujące mieszkania? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl
Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper
Planujemy wprowadzać do oferty nowe osiedla z dobrymi adresami. Będziemy także rozbudowywać już prowadzone inwestycje we Wrocławiu i Krakowie. Stawiamy na utrzymanie szerokiej, różnorodnej oferty, która umożliwia sprzedaż na poziomie przynajmniej 1 tys. lokali rocznie. Nieustannie szukamy gruntów pod nowe inwestycje, spełniające określone parametry biznesowe.
Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
W tym roku planujemy wprowadzić na rynek warszawski kilka projektów. Nowe inwestycje powstaną m.in. na Ochocie (Willa Ochota), Woli (Okopowa 59A), Bielanach (Przy Agorze 6) oraz na pograniczu Pragi-Północ i Targówka (Warszawski Świt).
W tym roku naszym głównym celem jest zwiększenie rocznej sprzedaży oraz zakup gruntów inwestycyjnych w Warszawie. Liczymy na utrzymanie koniunktury. Mamy nadzieję, że rynek nieruchomości będzie się nadal rozwijał.
Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Przygotowujemy się do rozpoczęcia sprzedaży trzech inwestycji mieszkaniowych oraz nowych etapów naszych projektów. Chcielibyśmy utrzymać dotychczasowe tempo sprzedaży mieszkań i zakładaną wielkość oferty.
Przemysław Bednarczyk, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa
Głównym celem naszej firmy jest kontynuacja budowy osiedli na warszawskiej Woli, w tym kolejnych etapów Miasta Wola i Stacji Kazimierz. Rozpoczynamy także sprzedaż mieszkań na osiedlu PasteLove w Grodzisku Mazowieckim. Zaplanowaliśmy tam 21 budynków. W tym roku rozpoczynamy również prace związane z inwestycja biurową EQlibrium 2 w Warszawie. W perspektywie najbliższych kilku lat chcemy wyraźnie zaznaczyć swoją obecność na rynku mieszkaniowym oraz biurowy. Planujemy inwestycje w Gdańsku i Wrocławiu.
Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates
Celem firmy jest kontynuowanie strategii stabilnego wzrostu na rynkach nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Już w minionym roku podjęliśmy strategicznie ważne decyzje, których efekty mamy nadzieję obserwować w tym roku. Wkrótce powinniśmy rozpocząć nową inwestycję mieszkaniową przy ulicy Nakielskiej na warszawskiej Woli.
Jeśli chodzi o nieruchomości komercyjne, po inwestycjach w infrastrukturę techniczną i bezpieczeństwo budynku Millennium Plaza przy placu Zawiszy w Warszawie, prowadzimy prace związane z modernizacją części wspólnych wieżowca, które obejmują przede wszystkim lobby główne i hol windowy.
Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service
Planujemy budowę kilku osiedli. Ważna jest dla nas nie tylko ich bezpieczeństwo i funkcjonalność, ale też architektura i estetyka i przestrzeń wokół budynków. Chcemy kontynuować rozwój budownictwa energooszczędnego, a także rozwijać sektor smart home. Każdy dom może zostać stworzony na indywidualne zamówienie i wyposażony m.in. w kolektory słoneczne, panele fotowoltaiczne, gruntowne wymienniki ciepła, a także systemy smart home.
Adam Dąbkowski, dyrektor generalny Nexity Polska
W najbliższych miesiącach skupimy się przede wszystkim na sprzedaży rozpoczętych projektów deweloperskich i pracy nad nowymi. Coraz większym wyzwaniem jest znalezienie atrakcyjnych działek w dużych miastach. Naszym celem jest pozyskanie nowych gruntów.
Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment
Zarówno w tym roku, jak i przyszłych latach zamierzamy kontynuować wprowadzoną niedawno politykę budowy mieszkań w lepszym standardzie, nowoczesnej architekturze, w pobliżu centrów miast, ponieważ na takie lokale jest największy popyt.
Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp
Podobnie jak w ostatnich latach planujemy utrzymanie sprzedaży na poziomie co najmniej 2 tys. mieszkań rocznie.
Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Polnord
Naszym celem jest konsekwentny, stabilny wzrost poprzez dalsze wzmacnianie obecności na najważniejszych i największych rynkach deweloperskich w Polsce, głównie warszawskim i trójmiejskim. Poprawa wyników finansowych firmy powinna być zauważalna, gdy zaczniemy ujmować w rachunku zysków i strat rekordowe poziomy sprzedaży mieszkań i kiedy sfinalizujemy sprzedaż biurowców w warszawskim Wilanowie. Zgodnie ze strategią, w 2019 roku spółka zamierza ustabilizować sprzedaż na poziomie 1,5 tys. lokali rocznie i uzyskać 500 mln zł przychodu.
Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom
Zamierzamy kontynuować strategię zakładającą obecność we wszystkich częściach Wrocławia w segmencie mieszkań, loftów i apartamentów. Będziemy rozwijać budowę osiedli społecznych takich jak Forma czy Olimpia Port. Zakładamy również szybki rozwój na nowych rynkach - w Trójmieście, Łodzi, Krakowie i Poznaniu. Chcąc zapewnić klientom zróżnicowaną ofertę, planujemy dalsze zakupy gruntów we Wrocławiu i Krakowie oraz uzupełnienie banku ziemi w Łodzi, Poznaniu i Trójmieście. Filarami naszej strategii jest dywersyfikacja oferty sprzedażowej pod względem lokalizacji, ceny i struktury mieszkań. Rozwijamy wiele usług komplementarnych, których przykładem może być Klub Klienta.
Małgorzata Szwarc-Sroka, członek rady nadzorczej J.W. Construction Holding
Naszym priorytetem jest działanie na bezpiecznym poziomie, zapewniającym satysfakcjonujące wyniki i przepływy finansowe. Mocno stawiamy na dywersyfikację przychodów. W ofercie mamy zarówno mieszkania, jak i aparthotele, którymi zarządzamy.
W tym roku planujemy otwarcie nowego aparthotelu Varsovia Apartamenty Kasprzaka w Warszawie, który zaoferuje 321 apartamentów. Czekamy też na pozwolenie na budowę trzeciego obiektu, który wejdzie w skład sieci Varsovia Apartamenty przy ulicy Pileckiego oraz aparthotelu Bernadowo Apartments przy ulicy Spokojnej w Gdyni.
Więcej na: rp.pl