Co sprzedają w sklepie, czyli klient dobrze poinformowany

05.11.2017
Co sprzedają w sklepie, czyli klient dobrze poinformowany Co sprzedają w sklepie, czyli klient dobrze poinformowany
Rachunki powiernicze, wysokość czynszu, ale też ... grubość ocieplenia i gry planszowe w osiedlowym klubie. O co jeszcze pytają klienci deweloperów?

Z jakimi najbardziej nietypowymi pytaniami spotkają się deweloperzy? Czym najczęściej interesują się nabywcy nowych mieszkań? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl:

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w spółce Polnord:

Zauważalny jest wzrost świadomości konsumenckiej. Zadawane przez klientów pytania nie są nietypowe, wiążą się z chęcią zdobycia rzetelnej wiedzy, co jest zrozumiałe przed dokonaniem tak ważnej inwestycji. Wiele pytań dotyczy kwestii technicznych. Często pojawiają się pytania o status działki, na której powstaje osiedle. Klienci chcą wiedzieć, czy jest to dzierżawa gruntu, czy własność. Pytają też o wysokość czynszu, terminowość wcześniej zrealizowanych przez spółkę inwestycji, o rachunki powiernicze.

Tomasz Sujak, członek zarządu spółki Archicom:

Klienci chcą wiedzieć, jak się będzie rozwijać okolica ich przyszłego miejsca zamieszkania i jakiego standardu - osiedla, budynku, mieszkania - mogą oczekiwać. Zaskakujący bywa stopień szczegółowości pytań, od ogólnych dotyczących sąsiedztwa, bezpieczeństwa na osiedlu, czy bliskości szkół i przedszkoli, po na przykład oferty najbliższych sklepów, skład farby, jaką pomalowany będzie osiedlowy fitness, czy tytuły gier planszowych, które znajdą w klubach mieszkańca. Dziś świadomość klientów jest bardzo duża, a sprawdzone przed zakupem informacje pozwalają na podjęcie odpowiedzialnej i świadomej decyzji.

Małgorzata Ostrowska, członek Zarządu oraz dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding:

Pytania klientów zazwyczaj dotyczą podstawowych aspektów, jak metraż, cena, liczba pokoi, dodatkowe udogodnienia np. ochrona oraz usytuowanie danego mieszkania. Jednak często spotykamy się również z pytaniami, które dotyczą szczegółowych danych technicznych inwestycji, jak na przykład wilgotność krokwi dachowej, wykorzystywanych impregnatów, czy współczynnika przenikania ciepła.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper:

Zazwyczaj otrzymujemy standardowe pytania. Nasi klienci są zawsze świadomi dokonywanych wyborów i dobrze przygotowani. Cieszymy się, że poszukiwanie mieszkania rozpoczynają nie tylko od wyboru dogodnej lokalizacji, funkcjonalnego metrażu, układu pomieszczeń, czy usytuowania względem stron świata. Zainteresowani są także standardem wykonania oraz zagospodarowaniem części wspólnych inwestycji.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp:

Większość pytań dotyczy kosztów zakupu mieszkania, jego utrzymania i standardu inwestycji. Często są one bardzo wnikliwe, klientów interesuje technologia wykonania dachu, grubość warstwy izolacji ściany zewnętrznej czy temperatura w jakiej malowano elewację. Trudno się temu dziwić. Klienci często inwestują wszystkie oszczędności. Zdarzają się również pytania nietypowe - o to co można zrobić z przelatującymi na osiedlem samolotami albo sąsiadującymi torami kolejowymi. W ostatnich latach zwiększyła się świadomość klientów. Są bardziej dociekliwi i zadają więcej pytań. Dzięki łatwemu dostępowi do internetu, forów internetowych, które prowadzimy dla większości inwestycji, są doskonale we wszystkim zorientowani.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska:

Nierzadko spotykamy się z niestandardowymi pytaniami i niecodziennymi potrzebami klientów. Zakup mieszkania to przecież niecodzienny, często najważniejszy w życiu zakup, do którego klienci podchodzą z wyjątkową wnikliwością. Najbardziej utkwiło nam w pamięci pytanie o możliwość wniesienia do mieszkania fortepianu.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service:

Bardzo wielu klientów pyta nas o kredyty hipoteczne. Takie osoby mogą liczyć na fachową pomoc doradców kredytowych.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic:

Pytania i obawy są zawsze takie same, chodzi o bezpieczeństwo i trafność wyboru lokalu.Klienci są jednak zdecydowanie bardziej świadomi niż 10 czy 15 lat temu, co znacznie ułatwia wyjaśnienie np. aspektów prawnych. Wielu klientów kupuje kolejne mieszkanie na rynku pierwotnym, który w Polsce jest jeszcze dość młody.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates:

Pytania klientów zazwyczaj są podobne. Nabywców interesuje jakość wykonania budynku, części wspólnych, architektura, najbliższa okolica. Zdarzają się oczywiście specjalne życzenia klientów, jak np. możliwość zainstalowania jacuzzi na tarasie albo akwarium morskiego o pojemności 3 tys. litrów w apartamencie. Takie zamówienia wymagają dodatkowych rozwiązań konstrukcyjnych.

Katarzyna Dąbrowska, Nexity Polska:

Poza standardowymi pytaniami dotyczącymi terminu odbioru mieszkań i własności gruntów, padają też pytania o niską cenę. Planując inwestycje maksymalnie wykorzystujemy przestrzeń. Nie tworzymy nieustawnych czy pustych metraży. Bardzo starannie wybieramy grunty. Zbyt drogie oznaczałyby wysokie ceny mieszkań. Niekiedy zdarzają się pytania dotyczące miejscowego planu zagospodarowania. Jedno z ostatnich było dość nietypowe, dotyczyło nowo budowanego osiedla NextUrsus. Jedna z osób zapytała, czy zamiast kościoła miasto w sąsiedztwie osiedla ... może wybudować meczet.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest:

Nietypowe pytania padają rzadko. Z reguły klienci są bardzo dobrze przygotowani do rozmowy z naszymi doradcami. Wiedzą doskonale, o co pytać. Czasem może się wydawać, że odpowiedzi na niektóre z pytań są oczywiste, ale klient woli dopytać. Coraz większe znaczenie ma jakość wykonania budynku i mieszkań, więc najczęściej dopytują o standard i użyte materiały. Nawet do tego stopnia, że zdarzają się pytania bardzo szczegółowe np. o przekrój przewodów elektrycznych, parametry termiczne i akustyczne ścian, okien, itp.

Więcej na rp.pl

 

Masz pytania?
Zadzwoń, napisz

Godziny otwarcia
pon - pt: 09:00 - 17:00



T: (12) 376-72-48
E: 


Biuro sprzedaży
Wawel Service
Plac Na Groblach 21
31-101 Kraków

Napisz do nas, odpowiemy
x